ساناز کرمی

طبس – ساناز کرمی:کافی است با شناسایی، آموزش و به کارگیری  و سازماندهی  این نیروهای بالقوه که اکثر زنان خانه دار را شامل می شود در قالب مشاغل خانگی، حرکتی جدید جهت اشاعه فرهنگ ، هنر و همچنین ایجاد منابع مالی جدید برای خانواده  ارائه داد.

امروزه وضعیت اقتصاد جهانی ، رفاه اجتماعی را با ترویج بیکاری و افزایش هزینه ها مختل نموده است . با توجه به این مبحث کارآفرینی در این شرایط ، بدون حامیان مالی شکست را رقم میزند. چرا که بسیاری از کارخانه ها زیر بار بدهی ها مدفون شدند و وامها اوضاع را وخیم تر کردند.

با کنار هم گذاشتن چند مساله و بررسی راهکارها و موانع ، می توان یک راه حل بهینه ارائه داد.

در بازه تولید، نارضایتی به یک وجه خلاصه نمی شود. تولیدکنندگانی که ضرر می دهند. نیروهای کارگری که تنها راه ادامه برای آنها ارزان بودن است  و مشتریانی که با مقایسه قیمت و کیفیت،  نارضایتی خود را با تاکید به خرید محصولات خارجی اعلام می کنند.

حال چگونه می توان هزینه های تولید را کاهش داد و نیروهای ارزان  اما رضایتمند را مدیریت کرد.

نیروهای بالقوه ای هستندکه به دلیل هم مسیر شدن با شرایط ، عادات و سنتها به صورت منفعل طی مسیر می کنند و در اکثر مواقع انرژی، خلاقیت و توان خود را بی مصرف جلوه می دهد.

کافی است با شناسایی، آموزش و به کارگیری  و سازماندهی  این نیروهای بالقوه که اکثر زنان خانه دار را شامل می شود در قالب مشاغل خانگی، حرکتی جدید جهت اشاعه فرهنگ ، هنر و همچنین ایجاد منابع مالی جدید برای خانواده  ارائه داد.

با بازارسنجی و سازماندهی درست مشاغل خانگی ، هزینه های کنونی بسیاری از کارخانه ها و کارگاه های تولیدی حذف می شود ، نیروهای بالقوه به بالفعل تبدیل می شوند وعلاوه بر درآمدزا بودن ،  از مصرف گرایی به تولید روی می آورند  و گزینه آخر کاهش هزینه برای مصرف کنندگان نهایی محصولات حاصل می شود.

گاهی می شود با یک تدبیر ساده اما اصولی در یک بازی ، باخت باخت را به برد برد تبدیل کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا